Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Ośrodek Pomocy Społecznej w Namysłowie

Bon energetyczy

Na mocy ustawy  z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego, można składać wnioski o wypłatę bonu energetycznego.

 

Mieszkańcy Gminy Namysłów wniosek o wypłatę bonu elektrycznego mogą składać:

* osobiście w siedzibie OPS  tj. w dwóch budynkach Ośrodka Pomocy Społecznej w Namysłowie tj. Plac Wolności 1 D  (budynek mieszkalny, dawny CAZ) oraz Plac Wolności 1 - II piętro pok. 46 - sekretariat,

* za pomocą poczty tradycyjnej,

 za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344): ePUAP na adres: OPSNamyslow

 

W przypadku złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten musi zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego.

 

Termin składania wniosków od  01.08.2024 r. do 30.09.2024 r.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.

Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.

 

Dodatek przysługuje gospodarstwu domowemu, którego przeciętne miesięczne dochody obliczone na podstawie dochodów z roku 2023, w oparciu o ustawę o świadczeniach rodzinnych nie przekraczają 2.500,00 zł w gospodarstwie jednoosobowym albo 1.700,00 zł na jedną osobę w gospodarstwie wieloosobowym. W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, wysokość dodatku zostanie obliczona w postaci tzw. „złotówka za złotówkę” (nie mniej niż 20,00 zł).

 

Wysokość bonu energetycznego uzależniona jest od ilość osób w gospodarstwie domowym:

  1. dla jednoosobowego gospodarstwa domowego – 300 zł;
  2. dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób – 400 zł;
  3. dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób – 500 zł;
  4. dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób – 600 zł. 


W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496)do dnia 1 kwietnia 2024 r., albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  1. 600 zł – gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
  2. 800 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
  3. 1000 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
  4. 1200 zł – gospodarstwu domowemu wieloosobowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
  5.  

Pamiętaj! Ustawa o bonie energetycznym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku  dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

 

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje weryfikacji wniosku o wypłatę bonu energetycznego, w szczególności w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. Dokonując weryfikacji wniosku o wypłatę bonu energetycznego, wójt, burmistrz lub prezydent miasta bierze pod uwagę w szczególności:

  1. informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6m ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399);
  2. informacje uzyskane w związku z postępowaniem o przyznanie: 
    1. świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłku rodzinnego, o których mowa odpowiednio w art. 2 i art. 8 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
    2. świadczenia wychowawczego, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2024 r. poz. 421),
    3. dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 759 i 2760 oraz z 2024 r. poz. 123),
    4. dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1335),
    5. dodatku elektrycznego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku oraz w 2024 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1704, 1785 i 2760);
  3. dane zgromadzone w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców, o których mowa odpowiednio w art. 6 ust. 1 i art. 6a ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 oraz z 2023 r. poz. 497, 1394 i 1941).

Druki wniosków dostępne będą  w siedzibie OPS w Namysłowie oraz na stronie internetowej.

 

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Listopad 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Dane kontaktowe

CZYNNE:

Poniedziałek - Piątek 7.00–15.00

 

DYREKTOR

przyjmuje interesantów:

w każdy poniedziałek,  

w godz. 13:00-15:00

Za- ca Dyrektora 

w każdy czwartek,

w godz. 13.00 - 15.00

 

DANE KONTAKTOWE

Ośrodek Pomocy Społecznej w Namysłowie

Pl. Wolności 1 

46 -100 Namysłów 

 tel. 77 4107 500

e-mail: ops@opsnamyslow.pl 

NIP:  7521131978

REGON: 004501839